מה רווחי יותר, השקעה בנכס למגורים או בנכס מסחרי?

מעוניינים להשקיע בנדלן? מחפשים דירה להשקעה? או לחילופין רכישת משרד נחשבת לקנייה משתלמת? איך תדעו במה כדאי יותר להשקיע ומה יניב לכם יותר רווח? מה רווחי יותר, נכס מסחרי או נכס למגורים? 

בכתבה הבאה נסביר את היתרונות השונים של השקעה בנדל"ן מסחרי על פני נדל"ן למגורים. אנו נביא נתונים ואתם תעשו את החשבון מה יהיה לכם יותר משתלם.

נדלן מסחרי או נדלן מגורים

נכס מסחרי

אם פעם היה ברור לכולם שההשקעה המשתלמת ביותר היא להשקיע בנכס למגורים. כיום, כללי המשחק השתנו. מחירי הנדלן למגורים מרקיעי שחקים והם לא חושבים להפסיק לטפס, מה שמביא לכך שלא הרבה אנשים יכולים להרשות לעצמם לקנות נכס לדיור. בעקבות כך המודעות לקניית נכס מסחרי הולכת ותופסת מקום.

למה משתלם לרכוש נכס מסחרי

ישנם יתרונות שונים בקניית נכס מסחרי:

הכנסה יציבה

הערך של נכס מסחרי לא יורד אף פעם. גם אם תחליטו למכור את הנכס בעוד כמה שנים טובות, הוא לא יהיה שווה פחות מהמחיר שאתם קניתם אותו. 

דבר נוסף הוא שבדרך כלל חוזי השכירות לחנות או למשרד ארוכים יותר מאשר חוזה דירה למגורים. ממילא, ההכנסה המתקבלת יציבה יותר. נדיר מאוד למצוא נכס מסחרי באזור מבוקש כשהוא ריק. מחזה שהוא נפוץ כאשר מדברים על נכס למגורים.

הרווח גבוה יותר

התשואה לנכס מסחרי גבוהה הרבה יותר מאשר התשואה לנכס למגורים. מדובר ב 10% לעומת 3%.  כמובן שהרווח בשקלים לא חייב להיות אכן יותר גבוה בנכס מסחרי ואפילו יותר נמוך אך גם סכום ההשקעה לא שווה. אם תקחו מיליון שקלים ותשקיעו בדירה, תרוויחו פחות מאשר אם תקנו עם אותם מיליון שקלים כמה משרדים.

סכום סביר להשקעה

בשביל לקנות נכס למגורים צריך שיהיה הון עצמי גבוה. לא לכולם יש את האפשרות להשקיע סכום כל כך גבוה. אדם שמעוניין להשקיע אך הסכום שברשותו נמוך יחסית לנדרש, יכול לקנות נכס מסחרי. השטח של נכס מסחרי קטן יותר וממילא זול יותר. בלי קשר, המחיר למטר רבוע בנכס מסחרי הוא זול יותר.

ריביות נמוכות

הריביות לקניית נכס מסחרי זולות הרבה יותר מהריביות שנותנות הבנקים למימון נדל"ן למגורים. כדאי לקחת גם את הנתון הזה בחשבון.

למי מתאים להשקיע בנכס מסחרי

השקעה בנכס מסחרי מתאימה לאנשים שמחפשים הכנסה קבועה ויציבה בלי להשקיע סכום כסף גדול מדי. משקיעים שרוצים רווח כאן ועכשיו בלי לשלם את כל הכסף למשכנתא בשנים הראשונות. אם אתם פנסיונרים טריים או שפרעתם קרן השתלמות או קופת חיסכון ויש לכם 200-400 אלף שקל, זו ההשקעה המתאימה לכם. במקום להשקיע את הסכום בנדל"ן למגורים, לשלם משכנתא ולרדוף אחרי שוכרים, קנו נכס מסחרי ללא משכנתא או עם משכנתא קטנה ותתחילו להנות מהכנסה חודשית קבועה.   

באופן כללי, קניית נכס מסחרי היא השקעה זולה הרבה יותר מקניית נכס למגורים שדורשת הרבה פחות, אך מניבה יפה מאוד אחוזי תשואה גבוהים.

השקעה בנכס למגורים

השקעה בנכס למגורים היא השקעה לטווח הארוך. אך, ההשקעה הזו עשויה להניב הרבה מאוד אם רק יש סבלנות. 

ישנם שני סוגים של השקעות בנדל"ן למגורים:

אזור פיתוח

ישנם מקומות לא מאוד מיושבים וישנם אזורים שיותר. הדירות באזורים הפחות מבוקשים ומרכזיים עולים הרבה יותר זול. כאשר מחפשים דירה להשקעה, כדאי לחפש את המקומות שיש להם פוטנציאל קרוב להתפתחות. ישנם ערים שונות שמתחילים להגיע אליהן זוגות צעירים בגלל המחיר הזול. הערים המבוקשות הם ישובים הסמוכים למקומות יישוב מרכזיים. אנשים מעדיפים לקנות נכס זול יותר במרחק קצר מהמקום בו הם שאפו לגור במחיר הגיוני, מאשר לגור בשכירות כל החיים. המקומות הללו בדרך כלל מתפתחים ומהר מאוד הם הופכים למרכזיים. גם מחירי הנדלן במקומות הללו קופצים באופן משמעותי עוד יותר מבכל מקום אחר. משקיעים לטווח הרחוק רואים במקומות הללו מכרה זהב וקונים בהם מספר דירות במחירים אפסיים ביחס לשוק הדיור של היום. לאחר מספר שנים העיר הופכת למרכז ומחירי הדירות משלשים את עצמם. המשקיעים יוצאים עם נכסים שווים והתשואה גבוהה מאוד.

השקעה ושיפוצים

דרך נוספת לעשות כסף גדול מנדל"ן למגורים היא, לקנות נכס באזור מרכזי ולשפץ אותו. תוכלו גם להוסיף לו עוד חדרים, ובמילים אחרות, להשקיע. אחר כך תוכלו למכור אותו במחיר כפול ואפילו יותר מהמחיר המקורי שבו נקנה הנכס. מי שמחפש להשקיע בכזו השקעה צריך לקחת בחשבון את ההוצאות הכבדות של השיפוצים והבניה. חשוב לציין שהשקעה כזו שווה רק באזור מרכזי ומבוקש בו הפערים בין הוצאות בניה למחיר רכישת מטר רבוע הם עצומים. חשוב לציין שהשקעה בצורה כזו מתאימה רק לבעלי יכולת. יש לקחת בחשבון את קניית הנכס במיקום מרכזי, לא לכל אחד יש את הסכום הזה אצלו בכיס ועוד תוסיפו עליהן את הוצאות השיפוץ.

לסיכום:

אם פעם לכולם היה ברור שהשקעה מניבה בנדל"ן הכוונה היא קנייה של נכס למגורים. כיום משהו השתנה. אמנם ישנם אנשים שזו ההשקעה המועדפת והרווחית עבורם. אך ממש לא אצל כולם זה כך. אנו ממליצים לקחת את כל הנתונים בחשבון ולהגיע לתוצאה כמה שיותר שווה ורווחית עבורכם. קחו בחשבון שהתשואה שבנכס מסחרי בדרך כלל תהיה גבוהה יותר. אך אל תשכחו שמס הרכישה בנדלן מסחרי הוא גבוה פי 3 מאשר בנדל"ן למגורים, 30% לעומת 10%. אך עדיין, קניית נדל"ן מסחרי עשויה להיות משתלמת יותר. 

אם אתם רוצים להגיע בראש שקט להחלטה הנכונה ולדעת בוודאות כלכלית שאתם משקיעים בדבר הנכון,  פנו עכשיו למומחים של דירה בטאבו שיבחנו היטב את הכדאיות הכלכלית של העסקה המוצעת לכם. הם ילוו אתכם וימליצו לכם היכן משתלם להשקיע. אם אתם רוצים לצאת עם השקעה שווה ולהיות בטוחים בתשואה, עשו זאת דרך המומחים שלנו שילוו אותכם בכל השלבים.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם השאירו פרטים.   

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!