מה שרציתם לדעת על ביטוח דירה

גם אתם שמעתם על שריפה שכילתה בית עד היסוד? פרצו לשכנים שלכם לבית וגנבו להם הרבה רכוש? שמעתם על רעידות אדמה בחו"ל שגרמו נזק עצום למאות בניינים?

אל תגידו "לי זה לא יקרה", אל תיקחו את הסיכון, גלו אחריות ועשו ביטוח לביתכם! רק ככה תוכלו להיות רגועים.

ביטוח דירה

אנחנו כאן בשבילכם, הנה מה שאתם צריכים לדעת:

אז מה זה ביטוח דירה?

קניתם דירה בכל חסכונותיכם, היא כבר רשומה על שימכם בטאבו ואתם רוצים שלא יקרה לה שום דבר? אתם לא יכולים לשלוט על הטבע. גם אם תרשתו את כל ביתכם במצלמות, לא בטוח שלא יפרצו אליכם לבית.

לרוב האנשים, הבית הוא הנכס החשוב ביותר שיש ברשותם. אם הוא יינזק, כנראה שהם לא יוכלו לעמוד בהוצאות הדרושות לתיקונו.

אם תרצו למנוע מצב כזה, תוכלו לעשות ביטוח. וכך גם אם יקרה משהו לבית, הביטוח יכסה את העלות לתיקון הנזק. קחו בחשבון שהביטוח ידרוש מכם מיגון בסיסי, בהתאם לפוליסה שבחרתם ולסכום שאותו אתם משלמים. בדרך כלל המיגון שידרשו מכם הוא דלת פלדלת או רב בריח, סודרים בחלונות וכו'.

אנשים רבים מתלבטים מה לבטח ובאיזה סכום, יש כאלה שמעדיפים לבטח את הכול, ויש אחרים שמעדיפים לבטח רק את מה שהם חושבים שיש סיכוי סביר שיקרה. אין תשובה קבועה לכולם, כל אחד צריך להפעיל את שיקול הדעת שלו ולפעול בהתאם.

משרד האוצר דיווח שכ-55% מהדירות בישראל מבוטחות, רק כעשרה אחוז מהמגזר הערבי מבטחים את בתיהם, לעומת זאת, במגזר היהודי, יותר משישים אחוז מבטחים את דירתם.

מהו ביטוח משכנתא?

כל מי שלקח משכנתא על הדירה, מחויב לעשות לדירה ביטוח מבנה. המטרה של הביטוח היא להגן על המבנה ולדאוג שהדירה תישאר במצב טוב. כך, אם הלווה לא יעמוד בתשלום המשכנתא, הבנק ישעבד את הדירה ויוכל למכור אותה. קחו בחשבון שאם חלילה יקרה משהו לדירה, הביטוח יכסה רק את הסכום עליו מבוטח הבית, גם אם הנזק הוא גדול יותר.

אנו ממליצים לכם להרחיב את הביטוח, כדי שאם חלילה יגרם לביתכם נזק, הביטוח יעזור לכם במימון כל התיקון של הבית, ולא רק בכיסוי המשכנתא.

ביטוח דירה מתחלק לשתיים:

ביטוח מבנה- ביטוח על המבנה של הדירה, ועל כל מה  שמקובע לדירה, למשל, רצפה, צנרת, מרפסת, דוד וכו'. הביטוח זהה בין כל חברות הביטוח משום שהוא קבוע בחוק.

ביטוח המבנה מכסה נזקים שנגרמו מאש (לדוגמא שריפה), נזקי טבע(הצפות או שיטפון), פריצות, תאונות ממקור חיצוני ועוד.

הביטוח לא מכסה נזקים שנגרמו לבריכה, למחסן ולגינה, וגם לא על נזקים שפגעו בחלק מהמבנה שמשמש לעסק.

ביטוח תכולה- ביטוח על החפצים שהדירה מכילה, לדוגמא: תכשיטים, טלוויזיה ומחשבים. אנו ממליצים לכם לבטח את התכולה שלכם. אם יש ברשותכם הרבה חפצים בעלי ערך (למשל, פרטי אספנות, מערכת שמע יוקרתית, תכשיטים ועוד). אם אתם חוששים שהחפצים שלכם יפגעו, ולא תוכלו לעמוד בתיקון הדרוש, דאגו לביטוח תכולה עוד היום. 

  • שימו לב שבפוליסה שבחרתם, הערך המדויק של החפצים שלכם מעודכן. כדאי לכם לעשות זאת, על מנת למנוע עוגמת נפש אם יגרם נזק לחפץ שלא היה מכוסה. אנו ממליצים לכם לעדכן את השינויים לפחות פעם בשנה.
  • אם יש לכם ציוד יקר שאתם יוצאים איתו מהבית, כדאי לכם לבחור בכיסוי על "כל הסיכונים", וכך גם הציוד שלא תמיד בבית יהיה מבוטח. למשל, צמיד יקר, מכשיר טלפון, מחשב נייד, מצלמה איכותית וכדומה.
  • אנו ממליצים לכם לפנות לשמאי, שיחשב מה שווי הנכסים שלכם. כך לא תצטרכו לשמור קבלות על הרכוש שקניתם. בנוסף, במידת הצורך, תקבלו את כל הפיצויים שמגיעים לכם. בדקו אם חברת הביטוח שלכם מציעה לכם בדיקת שמאות בחינם (לפעמים הבדיקה בחינם החל מסכום של 150,000 ש"ח).

מהן ההרחבות לביטוח דירה?

אם תרצו תוכלו לבחור להרחיב את הכיסוי של הביטוח.

  • תוכלו לבחור בכיסוי לצד ג' שנפגע בביתכם, או שנגרם לרכוש שלו נזק. למשל- שליח שנפל אצלכם בבית, שריפה שפרצה בביתכם, וגרמה לנזק לבית השכנים, נזק שנגרם לשכנים מתקלה בביוב בביתכם ועוד.
  • תוכלו לבחור בכיסוי לנזק בחצר, במחסן או בבריכה שלכם. בנוסף, אם יש לכם עסק בבית תוכלו לבטח גם אותו (למשל, מספרה).
  • אם יגרם לכם נזק מצד שלישי שלא מבוטח או שמתכחש לכך שהנזק נגרם באשמתו. חברת הביטוח שלכם תוכל לכסות את הנזק.
  • תאונה שגרמה לשבר למכשיר אלקטרוני כמו טלוויזיה או מערכת סאונד ביתית. 
  • תאונה שגרמה לשבר בשמשה או מראה.
  • חבות מעבידים- אם לעובד בביתכם נגרמה תאונה, והוא נפצע, הביטוח יכסה את הנזק הגופני שלו (לדוגמא, עובדת ניקיון שהחליקה).
  • נזק או גניבה של אופניים ועוד.

תוכלו לבחור גם בכיסוי כולל של כל הנזקים שיכולים להיות, מלבד נזקים ספציפיים שלא כלולים בפוליסה.

מה זה ביטוח חסר?

ביטוח חסר נקרא גם תת-ביטוח. אם מישהו בוחר לבטח את הרכוש שלו בסכום נמוך יותר משוויו האמיתי, במקרה שהרכוש נפגע, הוא יקבל את החלק היחסי שביטח. למשל אם מבטחים את הרכוש ב 100,000 שח, למרות שהערך האמיתי של הרכוש הוא 150,000 שח. במקרה שרק חלק מהרכוש יפגע, חברת הביטוח תפצה על שתי שליש מהנזק.

מה כדאי לעשות לפני שבוחרים ביטוח דירה?

לפני שאתם בוחרים את הפוליסה בחברת הביטוח,  אנו ממליצים לכם לעשות השוואות בין החברות. בדקו איך השירות שלהם, איך הם מתנהלים אם תובעים אותם ובררו מה ההבדל במחירים בין החברות על אותה פוליסה. כדאי שתדעו שיש מחשבונים שתוכלו להשוות בהם בקלות את המחירים בין החברות ביטוח.

לפני שאתם סוגרים ביטוח, בדקו שאתם יודעים את הפרטים הבאים:

  • מה גובה הפרמיה ומה היא כוללת.
  • מה ההשתתפות העצמית במידת הצורך.
  • מהם תנאי התשלום, פריסת התשלום ותנאי הריבית.
  • וודאו שלחברת הביטוח יש רישיון מטעם המפקח על הביטוח. אם תבחרו בחברה שאין לה רישיון, תקחו סיכון שלא יכסו לכם את הנזק במידת הצורך.

מה עם פוליסה לכיסוי נזקי רעידת אדמה?

ביטוח הדירה כולל בתוכו כיסוי על נזק שנגרם מרעידת אדמה. כדי לוותר על ביטוח במקרה של רעידת אדמה, צריך לחתום על טופס. למרות שיש השערות שבשנים הקרובות צפויה רעידת אדמה בישראל, אנשים רבים בוחרים לא לכלול בביטוח כיסוי לרעידת אדמה.

בדרך כלל, ההשתתפות העצמית במקרה של רעידת אדמה היא יחסית גבוהה, אך אם אתם מעוניינים, תוכלו לשלם פרמיה גדולה יותר ובתמורה לכך לבחור בהשתתפות עצמית נמוכה יותר. 

אם יש שריפה או רעידת אדמה, הפיצוי כולל רק את בניית הבית ולא את שווי הקרקע, משום שגם אם תהיה שריפה או רעידת אדמה, השטח יהיה כשיר לבנייה אחר כך.  

אם אתם גרים בבניין או דירה משותפת, ואין לכל הדיירים ביטוח, במקרה של תקלה ונזק רב לכל הבניין (למשל-שריפה או רעידת אדמה), הביטוח לא יכסה את כל ההוצאות. אם תבחרו, תוכלו להגדיל את הפוליסה שלכם וכך חברת הביטוח תפצה תכסה גם את ערך השטח ולא רק את הערך של המבנה.

הפרמטרים הסובבים הם המכריעים בקביעת המחיר, המיגון בבית (סורגים בחלונות, דלת פלדלת), ערך הדירה והתכולה, גובה השתתפות עצמית ועוד.

אפשר "לגרור" את הביטוח לדירה החדשה, אך דמי הביטוח ישתנו לפי הערך של הדירה החדשה.

אם אתם מתגוררים בדירה שכורה, קחו בחשבון שאם יגרם נזק לדירה, כיסוי הנזק יכול ליפול עליכם. לדוגמא,  יוסי מתגורר בדירה שכורה, הוא יצא לעבודה, ושכח לכבות את הגז. אם יהיה בבית שריפה, חברת הביטוח של משכיר הדירה יכולה לתבוע את יוסי, כי הנזק נגרם בעקבות הרשלנות שלו. 

לכן, אם אתם שוכרים דירה, כדאי לכם לפנות לבעל הדירה ולבקש ממנו שיבטח אתכם בפוליסה שלו, או לבקש ממנו שהפוליסה תכלול ויתור מטעם חברת הביטוח על זכות השיבוב. וכך גם אם יגרם נזק לדירה, לא תצטרכו לעשות בעלות התיקון.

  • תוכלו לבחור בהשתתפות עצמית גבוהה יותר.
  • תוכלו להוריד מהפרמיה כיסוי לרעידת אדמה או פעולות זדון.
  • תוכלו למגן את ביתכם טוב יותר וכך התשלום יוזל. 

כאשר תסגרו פוליסה, תקבלו מסמכים, חשוב שתעברו עליהם היטב, ותראו שזו הפוליסה שבחרתם. 

אם נשרפה לכם הדירה או נגרם לה נזק, פנו מיד לחברת הביטוח ודווחו לה על כך. שימו לב שבחברות הביטוח יש מענה של עשרים וארבע שעות ביממה. אם פרצו לכם לבית או גנבו מכם רכוש, דווחו למשטרה על כך, ועדכנו את חברת הביטוח שהגשתם תלונה.

במקרה שחברת הביטוח סירבה לכסות את הנזק, תוכלו לתבוע אותה. תתפלאו לשמוע, אבל בית המשפט פסק לא פעם שהמבוטח צודק. אנו ממליצים לכם להיעזר בעורך דין מקצועי, שיעזור לכם להוכיח את צדקתכם.

  • מחברת ביטוח באמצעות שירות הלקוחות או האתר.
  • סוכן ביטוח (בדקו שיש לו רישיון לכך).

שיטת הכיסוי תיבחר בהתאם לפוליסה שלכם.

  1. חברת הביטוח תחזיר לכם כסף על הנזק שנגרם לדירה או לתכולה שבה. התשלום יתבצע על פי הערך של הנזק.
  2. חברת הביטוח תזכה אתכם ברכוש חדש במקום מה שנגרם לו נזק.

לאחר שלוש שנים מאז שקרה הנזק עוברת תקופת ההתיישנות. אם תבקשו כיסוי מהביטוח לאחר יותר משלוש שנים, הם לא יקבלו את הבקשה שלכם.

הביטוח נגמר?

הביטוח נגמר בתאריך שמופיע בפוליסה. חברת הביטוח צריכה את האישור שלכם על מנת לחדש את הביטוח. 

ראינו את חשיבות הביטוח. אם אין לכם ביטוח דירה מסודר על שמכם, סדרו זאת עוד היום. אם יש לכם משכנתא על שמכם, ייתכן ואתם פשוט לא זוכרים, אבל הביטוח על שימכם כבר קיים, כי היום, כדי לקבל משכנתא על נכס, חייבים לבטח אותו בביטוח משכנתא.

לשיחה עם מומחה צרו קשר או השאירו פרטים

בלוג מקרקעין

ייעוץ עסקי לקבלנים

כקבלנים, אתם עובדים בתעשייה תחרותית ותובענית ביותר המציבה אתגרים ייחודיים לניהול עסק מצליח. עליכם להיות מסוגלים לנהל משימות ואחריות מרובות, כולל ניהול פיננסי, תכנון וביצוע

קרא עוד »

לשיחה עם מומחה משכנתאות צרו קשר השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!